fbpx
Tilbage

LinkedIn annoncering der giver værdi for din virksomhed

LinkedIn er det perfekte
sted for B2B annoncering

01

Få større salg

Med en god analyse skabes grundlaget for en
annonceringskampagne på LinkedIn, der giver større salg.

02

Få flere leads

LinkedIn er særdeles effektiv til at generere
leads, der fører til nye kunder og dermed forøget omsætning.

03

Ram beslutningstagere
med din annoncering

LinkedIn giver helt unikke muligheder for at målrette
annonceringen mod specifikke virksomheders beslutningstagere.

04

Målbare resultater

Som ved alt andet online markedsføring er det let at måle
om budgettet bruges effektivt – altså kan det svare sig at annoncere på LinkedIn.

Annoncetyper.

Der er flere forskellige måder at annoncere på LinkedIn.
Herunder er der listet nogle af mulighederne.

1
Tekstannonce

Tekstannonce er en lille kort annonce. Den består af en overskrift med max. 25 tegn samt en kort tekst med 75 tegn og måske et lille 100 x 100px billede.

Displayannonce

Displayannonce findes i kolonnen til højre. Og gældende for såvel tekstannonce som displayannonce vil disse kun kunne ses på en desktop.

2
3
Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold møder man i sit Linkedin feed. De vises på nogenlunde samme måde, som man kender det fra Facebookannoncering på din startside.

Videoannonce

Videoannoncering er en meget effektiv måde at få aktiveret sin målgruppe på. Vi ser ofte 20-25 gange flere visninger, ved video fremfor tekst baseret annoncering. Samtidig bruger læserne ofte 3-4 gange så lang tid på at se en sponsoreret videoannonce kontra en organisk video.

4
5
Lead Form Gen annoncer

Lead Form Gen annoncer er til mobilenheder. Her er intentionen at få modtagerne af annonceringen til at udfylde en formular og derved få en tilmelding. Dette kan være en meget værdifuld annonceringstype for mange virksomheder.

Sponsorerede inMails

Når en bruger på Linkedin er online, modtages der en annonce direkte ind i deres indbakke på Linkedin. Det giver en god åbningsrate.

Ved denne type annoncering skal man dog være yderst opmærksom på, at Forbrugerombudsmanden opfatter dette som elektronisk post og derfor er underlagt lovgivningen, hvor der kræves et samtykke. Hvis ikke man har et samtykke, er det i strid med markedsføringsloven.

6
7
Konklusionen

Konklusionen er at Linkedin annoncering kan være meget effektiv ved B2B markedsføring, men også at klikpriser og konverteringer ofte er væsentlig højere end ved annoncering på andre sociale medier.

LinkedIn er i konstant udvikling

LinkedIn er i konstant udvikling og vi ser løbende nye tiltag, der forbedre oplevelsen for brugerne, derfor er det også en meget effektiv måde at annoncere på, når der er tale om B2B handel.

Som på andre sociale medier har algoritmens hårde udvikling gjort, at organiske opslag får mindre og mindre værdi. Derfor er annonceringen en afgørende faktor for, at få succes på LinkedIn og andre sociale medier.

Det kræver en virksomhedsprofil for at kunne annoncere på LinkedIn. Som udgangspunkt er det også mere omkostningstungt at annoncere på LinkedIn. Yderligere skal man også have en privat LinkedIn profil for, at kunne oprette en virksomhedsprofil.

Når der er oprettet en virksomhedsside, kan man oprette de forskellige kampagnegrupper. Vi opretter typisk en kampagne for hvert område eller produkt.

Målgruppe og budget

Når der oprettes kampagnegrupper og kampagner, opretter vi dine annoncer – her vælger vi målsætning som: ”Brand kendskab”, ”Webstedbesøg” osv. alt efter om målet er, at få flere til at kende dit brand/virksomhed eller der skal flere besøgende ind på hjemmesiden/webshoppen eller din virksomheds LinkedIn profil.

Herefter vælger vi typisk en målgruppe med 2-4 forskellige parametre ellers bliver målgruppen ofte for lille og det kommer ikke til at give et fornuftigt resultat.

Når målgruppen er på plads, udvælger vi annonceformatet ud fra det, den tilpassede målsætning giver mulighed for at vælge.

Endelig fastsættes budgettet for din annoncering i forhold til din kampagne. På LinkedIn virker budgettet lidt på samme måde som på andre sociale medier – altså efter budauktion.

Den virksomhed som betaler mest for sin kampagne, vil som udgangspunkt komme ud til deres målgruppe i højere grad end en virksomhed, der betaler mindre for sin kampagne.

Konverteringssporing Insight Tag

Vi opsætter naturligvis også konverteringssporing, derved har vi mulighed for at følge konverteringerne.

Vi indsætter også LinkedIns Insight Tag på hjemmesiden/webshoppen, såfremt det er en WordPress/WooCommerce løsning, som vi selv har lavet. Alternativt skal jeres leverandør af jeres hjemmeside/webshop ordne dette.

Der findes forskellige annoncetyper. Grundet vores erfaring vurderer vi løbende hvilken annoncetyper, der er bedst for din annoncering.

Succes med Podi

Lad Podi forvandle dine online muligheder til mærkbare resultater og således skabe salg til din virksomhed.

22 32 38 37

Analyse af hjemmeside